Tescoma s chutí

Tescoma s chutí: 2 x Zdravá snídaně, dýňová granola a chia pudink

Troubu předehřejeme na 160 °C. Ve větší míse smícháme vločky, kokosové plátky, na hrubo nasekané pekanové ořechy, cukr, koření a sůl. V jiné menší míse smícháme olej, dýňové pyré a javorový sirup. Tuto dýňovou směs vmícháme do směsi vločkové a řádně promícháme. Vaječný bílek lehce našleháme vidličkou tak, aby byl zpěněný (nepotřebujeme sníh) a vmícháme jej do připravené směsi, kterou pak vsypeme do větší zapékací formy na pečení nebo na pečící plech. Pečeme asi 30-35 minut za občasného promíchání. Po vyjmutí z trouby do granoly vmícháme brusinky a necháme ji vychladnout. Granolu uchováváme při pokojové teplotě ideálně ve vzduchotěsných skleněných nádobách, ve kterých nám vydrží asi 2 týdny.

Banán rozmixujeme spolu s mlékem, semínky z vanilkového lusku a sirupem z agáve. Do této směsi vmícháme chia semínka a necháme minimálně 1 hodinu odstát (bobtnat) v lednici. Ovoce dáme na spodek nádoby (sklenice nebo misky), zalijeme chia pudinkem a takto vrstvy postupně střídáme. Vršek zdobíme drcenými boby, kokosem a mátou.

Na granolu potřebujeme: 250 g ovesných vloček, 80 g sušených kokosových plátků, 110 g pekanových nebo vlašských ořechů (nasekaných nahrubo), 100 g kešu ořechů (nasekaných nahrubo), 73 g třtinového nerafinovaného cukru, ½ lžičky mleté skořice, ¼ lžičky mletého muškátového oříšku, ¼ lžičky mletého zázvoru, ½ lžičky soli, 80 ml kokosového panenského oleje, 1 bílek, 60 g sušených brusinek, 150 g rozmixované vařené dýně (pyré), 2 lžíce javorového sirupu


Na chia pudink: 65 g banánu, 250 ml nepřislazovaného mandlového mléka nebo mléka kokosového, 50 g chia semínek, semínka z vanilkového lusku, 1 lžíci agávového sirupu, medu nebo javorového sirupu


Na servírování: 100 g ovoce dle chuti (výborná např. směs bobulovitého ovoce – může být i mražená), 10 g nepražených kakaových bobů, 10 g kokosových plátků, mátu

Recepty